Ramazan Ayında Doğru Beslenmek Çok Önemli

ramazanda doğru beslenme

İslam coğrafyasında büyük bir coşkuyla beklenen ve sevilerek yapılan Ramazan orucu başlıyor. Son yıllarda özellikle yaz aylarına rastlaması dolaysıyla, pek çok kişi zorlanarak da olsa bu ibadetini yerine getiriyor. Peki, Ramazan ayında en doğru şekilde nasıl beslenilir? Bu soruya uzananların verdiği cevapsa çok net.

Ramazan ayında özellikle dışarıda çalışan insanlar susuzluğa çok dikkat etmesi gerektiğini belirtiyorlar. Sıcaklığın çok yüksek olduğu zamanlarda risk katlanarak artıyor. Buna rağmen güneşe ve dış koşullara direk maruz kalan kişilerin ramazan ayında güneşten koruyucu kıyafetleri kesinlikle üzerlerinde bulundurmaları, sahurda bol bol sıvı almaları telkin edilmekte. Gün içerisinde kaybedilen sıvı miktarını en aza indirmek için bu tedbirler çok önem taşıyor.

Bunun yanında bedenin rutin beslenme alışkanlığının bir anda değişmesi, metabolizmanın ve sindirim sisteminin de sarsılması demek oluyor. Bunun içinde oruç tutanların ilk günlerde aşırı şekilde gece beslenmelerinden kaçınmaları gerekiyor. Bir aylık süre normal koşullarda beslenme alışkanlığının değişmesi için yeteli olmasa da insan bedeninin mükemmel şekildeki tasarımı buna uyum sağlıyor. Ramazanda doğru beslenme prensiplerinden biri öncelikle protein ve vitamin ihtiyacını yeterli kadar almak. Bunun için mevsim ürünlerinden tüketmek ve bakliyat, tam buğday ve posalı tahıllardan bolca tüketilmesi tavsiye ediliyor. Ortalama 18 saat süresince bir şey yenilip içilmeyeceği için bu tür gıdalara ihtiyacınız olacaktır. Vitamin yönünden zengin gıdaları da almayı ihmal etmemek gerekiyor. Özellikle sahurda bal, tereyağı ve doğal meyvelerden yapılmış reçeller tam da aradığınız besinler olabilir. İftarda öncelikle sulu ve posalı çorbalar tüketmeniz, orucunuzu hurma, zeytin gibi besinlerle açmanız bedeninizin gün boyu kaybettiği enerjiyi ve vitaminleri geri kazanmanızı hızlandıracaktır.

Daha sonrasında ise ağır ve sizi zorlayacak yemeklerden uzak durmanızda fayda var. Unutmamak gerekir ki 17-18 saatlik açlık süresi sonunda çok kısa sürede midenizi doldurmanız, özellikle Ramazanın başında size zarar verecektir. Bu durumu yavaş yavaş ve uzun bir iftar yemeği süresine yayabilirsiniz. Sağlığınız için Ramazan ayında doğru beslenme alışkanlığını edinmeniz çok faydanıza olacaktır. Aksi takdirde bedeninizi zorlamak ve metabolizmanız rahatsızlandırmak daha büyük ıstıraplara yol açabilir.

Etiketler:, , , ,

Bunlarda İlginizi Çekebilir

Yazar: webstar

2002 Yılında sanal mecraya katılan Webstar ; Web Yazılım, Web Tasarım ve SEO alanında kendisini geliştirmiştir. Aynı zamanda Makine Mühendisidir.

Bu yazıya paylaş

Trackbacks / Pingbacks

  1. Oruç Tutarken Acıkmamak İçin Ne Yapılmalı? | WebStar - […] da nasıl beslenmek gerektiği konumuza bakmak için buraya tıklayabilirsiniz.  Ramazanda oruç tutarken susamamak için ne yapılmalı konusunu da daha…

Yorum Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir